Fall and Winter





I want to go..
along the straight road
between yellow forests
towards mountains covered with snow.

I did not feel anything
about the snow in winter.
I felt few things
about the change of the colours of leaves in fall.

But, I wish ...
I could enjoy
walking to feel
the beauty of nature,
the happiness of the world
someday in the future
that I haven't felt before.

Love songs are sad,
life is tough,
people are tiring,
but ...

Someday,
I may be able to walk
under the mountains covered with snow,
amidst the yellow forests.
That day
would come..
I believe.



가고 싶다.
가을 단풍 든 노란 나무 숲 사이로
눈 덮힌 산맥을 향해 나있는
길게 뻗은 길을
..

예전엔 겨울에 눈이 온다는게
아무 감흥도 없었다.

가을에 나뭇잎의 색이 바래는 것도
별로 감흥이 없었다.

하지만 길을 걸으며
내가 음미하지 못했던
자연의 아름다움을,
세상의 행복을
나도 느낄 수 있는 날이
언젠가 오리라
믿고 싶다.

사랑 노래는 슬프고
세상은 힘들고
사람은 지치게 하지만

언젠가
나도
눈덮힌 높은 산과
노란 나무 숲 사이로 난 길을
걸을 날이 오리라
믿고 싶다.



2017/08/14

(photo from the Internet)


Comments

Popular Posts